Sunday, May 2, 2010

Separuh Jalan,Tak Boleh Berpatah Balik

   ''Separuh jalan sudah pun kita tempuh...Apa kejayaan yang kita peroleh...bolehkah kita berpatah balik...''Setiap yang kita lakukan adalah perkara yang tidak boleh ditarik balik..Jadi lakukanlah sesuatu yang bermakna agar hidup kita tidak sia2...

   Setelah separuh kalendar 2010 berlalu begitu saja..Aku sedar...Masaku tidak panjang lagi...Aku harus mula belajar bersungguh-sungguh untuk mencapai keputusan cemerlang didalam PMR 8A...Insyaallah...''There is no success if no hard working occur...''So we have to start our work right now...Aku kena lebih disiplin dan lebih tegas dalam setiap study...

   Aku yakin biarpun sudah terlambat untuk study hard...But with my method...Study smart is better...Setakat ini pencapaian terbaik aku adalah 5A3B1C didalam Penilaian Kurikulum 1...Dan berjaya mendapat tempat ke 9 daripada 50 pelajar elit...Satu kejayaan yang membanggakan...

   Akhir sekali majulah bangsa untuk negara...1MALAYSIA BOLEH...

Bulan  MEI adalah bulan yang cantik kerana MEI didalam Mandarin bermaksud Cantik...

Sekian update...

No comments: