Tuesday, May 4, 2010

Gadis Dalam Mimpi part 6

      ''Wahai anak muda...Dengarlah pesanku yang terakhir kali ni..''Kata orang tua yang pernah aku lihat itu dengan penuh puitis...Aku hanya mendengar sambil beliau duduk ditepiku...''Janganlah kau takut dengan apa yang berlaku...Segala yang kau lihat didalam mimpimu adalah perkara yang telah diramal..Tapi kau sahaja yang mampu mengubahnya...Dalam erti kata lain..Kau boleh meramal masa depan..''Orang tua menerangkan kepadaku...''Ahhh...Semua ini hanyalah syirik yang hanya akan menyesatkan aku...''Aku membalas penuh marah...
      ''Sedarlah anak muda...Aku cuba membantu kau..''Balas orang tua itu...Tidak lama kemudian aku bersuara...''Kalau betul kau tahu segala2nya...Siapa Kau...??''Soalku kepada si Tua itu...''Usahlah kau bertanya..''Dia menjawab lalu berpaling dan pergi...''Nanti dulu...Heyyy..Tunggu...Macam mana kau tahu yang aku boleh meramal masa depann...''Aku menjerit kearah Si Tua itu...Lalu Si tua berpaling dan berkata...''Sudah tentu aku tahu segalanya tentang kau...Kerana aku adalah kau Hadiff...''Lalu Si Tua itu menghilang...
      Aku seakan-akan tidak percaya...''Tak mungkin Si Tua yang kesedihan itu aku...Tidakkkkk..''Teriak ku dengan kuat...Rail muncul dan berkata...''Kau dah tahu segala-galanya...Si Tua yang kesedihan itu adalah kau....Jadi..Cubalah ubah masa depan kau...Aku sedia membantu...''Rail bersuara sambil menepuk bahuku...
       Sekali lagi aku bersuara...''Rail..Bagaimana...aku tidak sanggup melihat diriku dihari tua...seorang Tua yg kesedihan..tiada tempat tinggal...Bagaimanaaa..''Aku tertanya-tanya...Rail tidak menjawab sambil membawaku kesuatu tempat yang sangat aneh...Tempat yang penuh dengan cahaya...
       ''Hadiff...Segala soalan kau mampu dijawab didalam ni..Tempat ni...Kotak mimpi kau..Cari seorang perempuan yang akan membantu kau....Namanya Liyana...''Rail berkata lalu menolakku kedalam...Belum sempat bersuara,aku disedut kedalam...Aku berbisik didalam hatiku...''Cari seorang perempuan bernama Liyana...Ehhh..Tu bukan Liya ke...''Aku tertanya-tanya....


Bersambung....

No comments: